Czym są filtry i bany Google?
Filtry Google to rodzaj kary nakładanej na portale internetowe, które są stworzone niezgodne z opracowanymi przez Google zasadami dla webmasterów. Spotkać możemy dwa typy kar – filtr ręczny i filtr algorytmiczny. Filtry ręczne nakładane są przez członków Google Webspam Team, natomiast algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie zostaje indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na miesiąc, algorytmiczne do czasu aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Podstawowym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z regułami stworzonymi przez Google.