Więcej o SEO.
Przedsiębiorstwa lub administratorzy portali internetowych, którzy chcą wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie działań na własną rękę. Nie posiadając rozeznania w zakresie SEO i nie monitorując regularnie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać dobrze i – najważniejsze – efektywnie. Kolejne podejście to utworzenie etatu dla profesjonalnego SEOwca, lecz nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc fachowców od SEO w pracują tam także osoby od content marketingu, kodowania, kampanii Google Ads oraz projektowania graficznego, które służą rzeczową pomocą w tych sferach.
Agencja SEO – wybierz tę, która istnieje w branży od lat
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w toku poszukiwań firmy, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy postawić na markę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych oraz marketingowych, z każdym rokiem się zwiększa, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od mniej więcej dekady, można mieć zaufanie, że ma ona ogromne doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się pokaźnym portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO zazwyczaj znajduje się sekcja „Case study”. Zanim podpisze się umowę wypada przeanalizować opisy takich przypadków, aby samemu sprawdzić, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i jakie problemy udało jej się rozwiązać. Najlepsza agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o planach zadań na najbliższe tygodnie, ale również przesyła raporty z wykonanych działań i ich następstwa.
Inna nie do przecenienia kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii działań do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w parę minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby dopytać o kolejne dane o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej kompleksowej oferty. Chodzi o dane, których nie można wyszperać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o prowadzonych uprzednio pracach SEO czy o ważnych dla klienta produktach albo usługach, które chciałby wypromować.
Opłata za usługi firmy SEO – jakich ofert unikać
Nieufnie należy podejść do agencji SEO, które sugerują rodzaj współpracy z rozliczeniem się za uzyskany wynik. W takim modelu płatność odbywa się wówczas, gdy słowa kluczowe zdobędą określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 lub Top10). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny model rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z wysokim zagrożeniem – można bowiem osiągnąć szybki efekt naruszając reguły określone przez Google. Stale aktualizowany algorytm też nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, zatem dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Co do ceny za współpracę z agencją SEO, to z rzadka bywa ona stała – co do zasady w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy potrzebne są większe nakłady finansowe, by przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a w następnej kolejności zrealizować wszelkie wyliczone w nim prace. W późniejszym okresie współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają znacznie mniejsze.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]