Pawilony są przydatne w każdym przedsiębiorstwie zajmującym się handlem. Mogą stanowić przedłużenie sklepu stacjonarnego albo też być nadrzędnym punktem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w czasie giełd i podobnych wydarzeń, a prócz tego, dzięki szybkiemu montażowi i mobilności, mogą być stosowane np. do handlu na sezonowych wyprzedażach lub w miejscowościach letniskowych. Aby pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje funkcje, powinien być właściwie dostosowany do profilu działalności użytkownika. Na co zatem zwracać uwagę przy jego wyborze?
Pawilony handlowe – jak wybrać?
Producenci oferują różne warianty mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z 2 grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami lub namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Charakteryzują je stosunkowo szybki montaż, aczkolwiek ich przenośność jest dużo mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są również od nich znacznie droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję portierni, kiosków lub kas biletowych.
Pawilon namiot – kiedy warto go używać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub priorytetem jest dla nas cena, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego rodzaju konstrukcje charakteryzują się sporą wytrzymałością, będąca rezultatem wykorzystania do ich produkcji najwyższej jakości materiałów. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wykonane są szkielety, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz trudne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, o ile będzie należycie konserwowany, posłuży wiele lat – nawet przy intensywnej eksploatacji.