Prowadzenie prężnej witryny www obliguje do jej nieustannego sytuowana w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla internautów i miała stałą rangę. Bany i filtry Google mogą być nałożone na stronę, kiedy nasze zabiegi wywołują naruszenie norm rzetelnego pozycjonowania. Dowiedzmy się, jak się zachować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Czy filtry i bany Google są groźne dla strony online?
Ban od Google stanowi najsurowszy wymiar kary, który może spotkać witrynę www. Oznacza on całkowite zlikwidowanie jej z rezultatów przeglądarki Google, co tak naprawdę znacząco utrudnia prowadzenie firmy. Po zbanowaniu portalu ilość naszych klientów błyskawicznie spadnie, gdyż większość użytkowników korzysta z Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwania, co też negatywnie oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Istnieją stosowane osobiście przez ekipę Google filtry ręczne i wywoływane automatycznie przez profesjonalne programy filtry algorytmiczne.
Czy da się zlikwidować bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są np. za używanie nadmiernej ilości odnośników promujących naszą witrynę www lub uciekanie się do tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google trzeba wcześniej poznać jego powód. Najlepiej zlecić to profesjonalnej firmie SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z filtrem. Operacja może niestety ciągnąć się nawet 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.