Więcej informacji o pozycjonowaniu stron Kraków - kliknij w to miejsce
Istnieją 3 popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę najczęściej:
– miasto (np. “fizjoterapeuta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Śródmieście”)
– państwo (“studio filmowe Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów przebywających w konkretnym regionie. Taka strategia pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na frazy bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy typ pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki należytemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również dużo mniejszą konkurencję. Kluczowe jest też to, że rośnie tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– telefon LG G7 niebieski,
– obuwie Nike Star Runner białe sklep online,
– golarka Braun Seria 3 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader obszerny asortyment artykułów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Świata w piłce nożnej, Zielone Świątki czy Dzień Dziecka. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków trzeba rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść strony.
Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]