Private blog network, czyli PBN – do czego służy?

Szukasz szczegółowych wiadomości o private blog network? Dobrze trafiłeś! Wejdź w to miejsce.

By odbiorca dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe fachowe i pomocne dla użytkownika treści. Ale nie wolno też zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network, czyli kto wykorzystuje PBNy?

PBNy są prywatne, dlatego że są tworzone i zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który troszczy się o jakość dostępnych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są z reguły stosowane jako jeden z komponentów szerszej strategii reklamowej, co warto mocno podkreślić, bo najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają wygenerowanie dużej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie wymaga dużych nakładów finansowych, a potem trzeba poświęcać wiele godzin na utrzymanie ich na dobrym poziomie.

Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak spożytkować możliwości PBN

PBNy rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie widoczne są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej adres e-mail lub telefon, pełna nazwa oraz adres. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również strona w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm lub artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.

Następna skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, bowiem natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach w sieci traktują jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, użyteczne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL, w których istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim z doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami, doradztwem finansowym i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO