Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Pomimo zabiegów, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Wszystkie te symptomy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim zaczniemy działać należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten usprawnią nam odpowiednie programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może mocno uszczuplić kapitał firmy, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.